For sale riding Track in tip top condition.

Bike and Parts, For Sale, Wanted, and For Trade.

Moderators: Dan J, Stuart, Diesel Dave, Crazymanneil

For sale riding Track in tip top condition.

Postby BertTrack » Mon Oct 09, 2017 10:23 pm

Vincent, some of you may have seen him at a meeting is thinking about selling his Track due to personal issues.

I know he put some work in to get it running nicely and has changed the belt recently and fitted an infrared measurement on the c.v.t to measure the belt temperature. He know a lot when it comes to that stuff(that i'm aware of).

So he asked me to put some feelers out. If there is anyone interested still.

Following is in Dutch. Getting it out of the country would be your buyers concern.

Te koop: Track 800 CDI dieselaangedreven allroad.
Wegens gezondheidsredenen aangeboden de legendarische dieselaangedreven allroad van Track. Ik ben er 6 jaar naar op zoek geweest en overtuigd van het concept. Na technisch 101% op orde maken staat ie klaar voor grote motorreizen.
Helaas is dat de redenik er nu afscheid van moet nemen. Na een motorongeluk zit dat er in de te overziene toekomst niet in. Het hebben van de reisklare track maakt het hersteltraject moeilijker. En dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik heb er 1 grotere trip mee mogen maken waarin de fiets zich heeft bewezen als mijn ultieme reismachine. Ik heb veel motoren gehad maar geen die het comfort van de track weet te combineren met een serieus goed rijwielgedeelte, fantastische windbescherming en goede ergonomie en de bruikbaarheid/robuustheidvan een fiets geschikt voor wereldreizen. Je wordt er domweg niet moe op en met de actieradius van bijna 500km hoef je er zelden af.

Het is een van de eerste in Nederland op kenteken verkochte Tracks en ondanks dat de track niet altijd de beste reputatie heeft m.b.t. betrouwbaarheid tgv bouwkwaliteit heeft deze Track nooit technische problemen gekend. De km stand bedraagt 40.000km, en volgens de bouwer, dus op 10% van zijn technische levensduur.
De motor is grotendeels in originele staat. Alleen het scherm heb ik voorzien van een flipup en andere hoek van bevestiging om uit de turbulentie te blijven. Het zadel is vervangen door uiterst comfortabel exemplaar van corbin waarmee ik een dagafstand van 1400km(!) kan overbruggen.
Er is een 80l hepco&becker kofferset aanwezig die supersmal bouwt.
De CVT is gereviseerd en voorzien van een nieuwe riem. De kosten zijn vergelijkbaar met wisselen van ketting en tandwiel overigens en in een middag te doen. Ik heb een IR pyrometer gemonteerd die je waarschuwt wanneer je riem aan vervanging toe raakt of wanneer je hem overbelast door de CVT riem temp weer te geven (niet de uitblaaslucht!) Alle vloeistoffen en filters zijn vervangen, alle slijtage nagelopen, staat op nieuwe pirelli scorpion trail II banden. Er is een olietempmeter geplaatst omdat de koelvloeistoftempmeter niet altijd heel consequent de watertemperatuur aangeeft vanwege de plaatsing van de sensor.

Dit is geen motor voor iemand met 2 linker handen en geen vrije tijd. Niet omdat de motor onderhoudsgevoelig is of complex (integendeel) maar omdat er geen dealernetwerk bestaat en je buiten de maker op jezelf (en andere TRACK bezitters) bent aangewezen.
Daar is de fiets ook op gebouwd. Onderhoudsintervallen zijn onvergelijkbaar met die van andere motorenen lijkt meer op die van een vrachtwagen.
Alle slijtage onderdelen zijn en blijven verkrijgbaar, maar soms moet je ff weten waar te zoeken. Daar kan en zal ik je bij helpen. De uiterlijke staat is netjes maar meer niet nieuw. Je zult best ergens een krasje, schuurplekje en roestpukkeltje kunnen ontdekken. De motor gaat alleen naar een liefhebber voor 12.500,- incl alles met kenteken.

Ik sta, in de huidige omstandigheden, niet open voor een bod en zoek zeker geen mensen die niet perse zoeken naar een Track maar er wel eens een willen zien of op willen rijden.
Maar als dit ook jouw droomfiets is moet je me maar eens contact met me opnemen op vhondebrink@hotmail.com
Attachments
IMG_3795.thumb.JPG.175b82d511e15f81bf7bd995db8cbc99.JPG
IMG_3575.thumb.JPG.01cf9e569975cb4a9125204e01278ba8.JPG
IMG_3568.thumb.JPG.fee60618cb8bd21107c629f425d73bca.JPG
IMG_3533.thumb.JPG.b4b09443422a74d714bf8e3c3f7be54e.JPG
IMG_3510.thumb.JPG.8083f04b254c24915e4dd7943bbe3e4f.JPG
IMG_3506.thumb.JPG.ec5e928fa04da7a085b95a3e321a33c1.JPG
IMG_1445.thumb.JPG.4443ad2332f5248832a2cef3679b0af8.JPG
Image
BertTrack
I luv the smell of Diesel...

Return to Classified Section